Accountmanager (m/v/x)
19-11-2025
Regio:
Antwerpen
Wat ga je doen?
Je neemt een sleutelrol op binnen het commerciële verhaal van een organisatie actief in school-, personeels- en chartervervoer. Met jouw natuurlijke flair voor netwerken en jouw strategisch inzicht bouw je aan duurzame klantenrelaties en draag je bij aan verdere groei. Je werkt daarbij nauw samen met interne teams om een consistente én rendabele klantbeleving te realiseren.
Jouw takenpakket
- Beheren en versterken van bestaande klantenrelaties binnen jouw regio, met focus op kwaliteit en klanttevredenheid.
- Actief detecteren van nieuwe klanten en marktopportuniteiten via prospectie, netwerkactiviteiten en aanbestedingen.
- Onderhandelen van contracten en SLA's en vertalen van klantbehoeften naar haalbare en rendabele oplossingen.
- Analyseren van tenders en uitwerken van offertes en voorstellen in lijn met de bedrijfsstrategie.
- Coördineren van klantprojecten in samenwerking met collega's van Operations, HR, Finance en Techniek.
- Rapporteren van resultaten en marktinzichten aan de directie ter ondersteuning van de commerciële strategie.
- Aansturen, motiveren en coachen van een commercieel team
Jij bent de perfecte match als je…
- ervaring hebt met key accountmanagement, tenders en het beheren van SLA's.
- sterk bent in kostprijsberekeningen, budgettering en financiële analyses.
- communicatief en sociaal sterk staat en onderhandelt op een vlotte, natuurlijke manier.
- analytisch, oplossingsgericht en stressbestendig werkt.
- resultaatgericht, georganiseerd en nauwkeurig bent.
- affiniteit hebt met mobiliteit en vervoer, én graag op de hoogte blijft van trends en nieuwe technologieën.
- ondernemingszin toont, ownership neemt en initiatief durft nemen — zowel extern als intern.
- ervaring hebt in people management en medewerkers weet te laten groeien.
- flexibel bent en bereid om regelmatig binnen België te reizen.
Wat kan je verwachten?
- Een gevarieerde rol met impact binnen een financieel sterke en mensgerichte organisatie.
- Een functie met verantwoordelijkheid, waarin initiatief gewaardeerd wordt en waarin je mee bouwt aan toekomstige groei.
- Een warm onthaal binnen een enthousiast en collegiaal team.
- Ruimte om opleidingen te volgen en jezelf verder te ontwikkelen.
- Een voltijds contract van onbepaalde duur met een competitief salarispakket, inclusief eindejaarspremie.
- Extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, netto onkostenvergoeding, groeps- en hospitalisatieverzekering en een bonus op basis van KPI's.
- 6 ADV-dagen per jaar.
- Een bedrijfswagen met laadpas.
- Laptop en gsm.
Meer informatie?
Heb je vragen over deze functie of de sollicitatieprocedure? Neem gerust contact op met Sophie Stroobants via 0468 57 40 83 of stuur een e-mail naar Sophie@syfco.be
Wij kijken alvast uit naar jouw sollicitatie!

